Aktualności

Zmiana harmonogramu budżetu obywatelskiego

W czwartek, 23 kwietnia, warszawscy radni zdecydowali o zmianie harmonogramu obecnej edycji budżetu obywatelskiego. Przedłużono czas na ocenę projektów zgłoszonych przez mieszkańców, a głosowanie zostało przeniesione na wrzesień.

Wprowadzenie w Polsce stanu zagrożenia epidemiologicznego, a następnie stanu epidemii, oraz liczne zakazy i regulacje wprowadzone przez organy administracji rządowej uniemożliwiają sprawną realizację budżetu obywatelskiego w Warszawie. W obecnej sytuacji pracownikom urzędu trudno przeprowadzić rzetelną ocenę zgłoszonych projektów. Również organizacja głosowania w czerwcu tak, aby przeprowadzić je w sposób bezpieczny dla mieszkańców, wydaje się ryzykownym przedsięwzięciem.

Dlatego też etap oceny projektów został wydłużony do 24 czerwca, aby możliwe było przeprowadzenia rzetelnej oceny zgłoszonych projektów. Mieszkańcy będą mogli zgłaszać odwołania już w dniu ogłoszenia wyników oceny, czyli 24 czerwca.

Zgodnie z nowych harmonogramem rozpatrywanie odwołań od negatywnej oceny projektów potrwa od 24 czerwca do 14 sierpnia.

Głosowanie odbędzie się w dniach 1–15 września, a wyniki ogłoszone zostaną 30 września.

Pozostałe zasady regulujące przebieg budżetu obywatelskiego w Warszawie nie zmieniły się.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *