Aktualności

Wspólnota zakupowa

W dzisiejszej odsłonie chciałbym Państwu przedstawić firmę, której rozwojowi mam przyjemność przyglądać się od kilku lat. Firma ta nazywa się Cashback World. Powstała ona w 2003 r., zatrudnia ponad tysiąc pracowników w 47 krajach, skupia blisko 100 tysięcy partnerów handlowych, jest obsługiwana w 300 tysiącach punktów partnerskich, a z jej usług korzysta już ponad 10 milionów klientów na całym świecie. Liczby te wzrastają bardzo szybko.
W Polsce firma skupia ponad 2300 partnerów handlowych oraz dziesiątki tysięcy klientów. W samej Warszawie jest kilkudziesięciu partnerów handlowych
Cashback World, a wśród nich są takie marki jak Biedronka, Carrefour, Orlen, BP, Leroy Merlin, Go Sport, Decathlon, Kruk, Vistula oraz wiele innych.
Sukces firmy polega na tym, że dostarczają partnerom nowoczesne narzędzia zarządzania sprzedażą, dzięki którym wszystkie strony transakcji zakupu/sprzedaży są nagradzane. Część zysków przypada partnerom handlowym, część klientom w formie cashbacku i punktów generujących dalsze rabaty, a część samej firmie. Firma nagradza również uczestników programu za jej dalsze polecanie, generując tym samym dla swoich partnerów i klientów tzw. przychód pasywny.
Jeżeli chodzi o możliwość robienia zakupów z udziałem modelu Cashback World, to na pierwszy rzut oka może się on wydawać dosyć skomplikowany, ponieważ opiera się głównie na płatnościach realizowanych bonami elektronicznymi, czyli tzw. E-voucherami. Zapewniam jednak, że raz przyswojona wiedza w tym zakresie spowoduje pewien automatyzm w dokonywaniu dalszych zakupów. Poza tym uważam, że warto się przyuczyć, aby zarabiać na codziennych zakupach. Pieniądze z każdej transakcji – w kwocie od 1% do 7% – wracają na nasze konto bankowe, do tego są nam dopisywane tzw. shopping points – punkty, które wpływają na udzielanie dalszych rabatów u partnerów handlowych oraz na karierę, gdyby ktoś chciał zaangażować swój czas w rozwój tego biznesu. Dalsze polecanie programu powoduje bowiem również korzyści finansowe z zakupów polecanych przez nas osób.
Firma działa w formie marketingu sieciowego, więc nie jest to konwencjonalny model biznesu, jednak w krajach rozwiniętych taka forma działalności jest już bardzo popularna i często jest jedyną możliwością, aby działalność nabrała globalnego charakteru.
Jak zawsze czekam na Państwa propozycje, dotyczące kolejnych tematów. Można pisać, dzwonić i mejlować do redakcji, jednak szczególnie zachęcam do interaktywnej dyskusji na facebookowym profilu: https://www.facebook.com/senioraporadnik oraz do zgłaszania swoich uwag na adres email: [email protected]
Pablo

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *