Aktualności

Pieszo i rowerem pod Łazienkowskim

Zakończyła się budowa pieszo-rowerowych kładek pod mostem Łazienkowskim. Warto przypomnieć, że zawalczyli o nią także mieszkańcy Warszawy, którzy po pożarze Łazienkowskiego, na profilu Rowerowy Łazienkowski, wsparli koncepcję, według której odbudowa przeprawy powinna być znakomitą okazją do zbudowania także tras rowerowej i pieszej.

Warszawiakom oddano do dyspozycji dwie trasy – północną, przeznaczoną dla pieszych i rowerzystów, oraz południową – tylko dla rowerów. W środę, 9 sierpnia, ich otwarcia dokonała Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz w towarzystwie m.in. swojej zastępczyni Renaty Kaznowskiej, radnych m.st. Warszawy i Pragi-Południe, a także zastępcy burmistrza Pragi-Południe Michała Wieremiejczyka i licznie zgromadzonych mieszkańców oraz rowerzystów.

Pieszo-rowerowa przeprawa to kilkusetmetrowa stalowa konstrukcja, która jest podwieszona pod mostem oraz przyczółki po obu stronach Wisły. Kładki są dwie – po północnej i południowej stronie mostu. Na lewym brzegu Wisły kładki łączą się z drogami rowerowymi na Cyplu Czerniakowskim, a na praskim – z drogą rowerową wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego. Wybudowana została także dodatkowa kładka nad Wałem Miedzeszyńskim, po północnej stronie węzła Trasy Łazienkowskiej, która łączy się z drogą dla rowerów zbudowaną wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych. Jest również rampa pozwalającą dostać się na plażę i ścieżkę rekreacyjną na praskim brzegu Wisły. Cała trasa ma własne oświetlenie. Dodatkowo, aby nie pogubić się na obu brzegach, ustawiono odpowiednie drogowskazy.

Most Łazienkowski jest szóstym mostem nad Wisłą z infrastrukturą rowerową. Prace budowlane rozpoczęte 8 miesięcy temu zakończyły się zgodnie z umową, z końcem lipca 2017 r. Całkowity koszt budowy to ponad 13,5 mln zł. Ponieważ budowa kładek pod mostem Łazienkowskim, a także szlaków rowerowych w al. Stanów Zjednoczonych, ul. Ostrobramskiej i ul. Marsa, zrealizowano przy wsparciu środków unijnych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, do kasy miasta st. Warszawy wróci 8 mln zł.

Kładki pod mostem Łazienkowskim są częścią jednej z najdłuższych tras rowerowych w Warszawie. Dzięki zakończonej w tym samym czasie budowie drogi dla rowerów na ul. Marsa liczy ona już 9 km. Mieszkańcy Rembertowa i Pragi-Południe zyskali połączenie ze Śródmieściem i Mokotowem. W planach są już kolejne odcinki – w ramach remontu estakad Trasy „Ł” nad Agrykolą powstaną drogi dla rowerów prowadzące do pl. Na Rozdrożu.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *